Lázár: fejlesztjük a Szeged-Budapest vasútvonalat
A Csongrád-Csanád név nem csak gesztus Makónak, az egész csanádi térség központjává tenné a várost Lázár János – erről az ott tartott lakossági fórumán beszélt a miniszterelnökséget vezető miniszter.
Egyre biztosabbnak tűnik, hogy hamarosan minden vállalkozónak fájhat a feje, akinek a cégpapírjai fejlécén ott virít a megyenév: amibe Lázár János ennyire beleéli magát, az ritkán marad el. (Leszámítva talán a kormánymédia forró őszét.)
Most Makón beszélt a névváltásról a miniszter. A Délmagyar.hu tudósítása szerint azt mondta, nem csupán gesztus Makó számára, hogy a megyét 2020-tól Csongrád-Csanád megyének fogják hívni. Péntek esti fórumán kifejtette: az egész csanádi térség központjává tenné a települést, beleértve a romániai területeket is.
Illusztráció: Wikimedia Commons
Arról is beszélt: a Makóról Szegedre, és az onnan a fővárosba menő közlekedést fejlesztenék. Ha két év múlva kiderül, hogy megszerettük a tramtraint (ezek szerint addig elkészül), akkor építenek hasonlót Makó-Szeged-vonalon is.
Emellett azt is ígérte, hogy fejleszteni fogják a Szeged-Budapest vasútvonalat is.
A vonalra erősen rá is fér: a nem túl gyors, gyakran késő, és elég rossz állapotban lévő kocsik helyett egyre többen választanak alternatív megoldásokat – például telekocsi szolgáltatást. A megye névváltásával járó saját költségeit egyébként a megyei kormányhivatal kétmillió forintra becsüli.